Koh phiphi, koh lanta, koh chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Lieve - WaarBenJij.nu Koh phiphi, koh lanta, koh chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Lieve - WaarBenJij.nu

Koh phiphi, koh lanta, koh chang

Blijf op de hoogte en volg Lieve

29 April 2013 | Thailand, Ko Chang Tai

Sa ba di ka, sa ba di ma?

Heb een fantastische tijd gehad op koh tao, ook wel bekend als het duikerseiland van thailand. Er moest dus gedoken worden, na wat mensen gesproken te hebben. Heb ik gekozen voor cristal dive, doen ook veel voor de natuur enzo dus past pefect bij mij:p De eerste dag was vrij saai, veel educatieve video's gekeken en geleerd wat je moet doen in noodgevallen. Een paar leuke zuod-afrikanen ontmoet die ook gingen duiken. De tweede dag gingen we het zwembad in, ik wist niet dat een duiktank zo zwaar was! In het zwembad leer je voor het eerst ademen door een mondstuk en eigenlijk verschilt het weinig van ademen op de oppervlakte. Gouden regel: houdt nooit je adem in. In het zwembad moesten we wat skills doen; van iemand anders zijn mondstuk ademen, tank af en aan doen, masker op en af doen en meer van die gezellige dingen. Alles ging goed en day betekende dat we het de volgende dag voor het eggie mochten doen. Voordat we de zee ingingen nog even een examen afgelegd, dit was super makkelijk. En toen de boot op om te gaan duiken. Van Kiwi ( een duikinstructor uit nieuw zeeland) de belangrijkste regel geleerd: a lazy diver is a good diver. Op mijn lijf geschreven dus:).

Een voor een spring je van de boot, laat je je zwemvest leeglopen en zak je langzaam naar de bodem. Dit gebeurd allemaal heel langzaam want je moet ondertussen steeds je oren klaren. In het begin deed t heel erg pijn, maar de weg naar beneden is al een heel avontuur. Je ziet grote bellen vanaf de bodem omhooggaan van alle duikers om je heen en dit opzicht is al een mooi gezicht. Op de bodem aangekomen (zown 18meter diep) voelt t alsof je je in een andere wereld bevind. De mooiste grote vissen zwemen voor je neus voorbij, maar als je dichterbij kijkt zie je dat zelfs de kleinste visjes de moeite waard zijn. En helemaal op bodem leven een vis en een garnaal in een relatie. De garnaal is blind dus die haalt t zand weg en bouwt een holletje en de vis staat op de uitkijk. Dit is heel indrukwekkend om te zien. Er zijn ook irritante lichtgevende blauwe visjes. Deze visjes komen op wondjes af en geven kleine bijtjes. Dit voelt alsof je kleine electrische schokjes krijgt. Twee van die visjes volgde mij voor een lange tijd en maakte me hard aan t lachen. Veel vissen zijn totaal niet bang en komen op glinsterende dingen af en willen interactie. Na deze mooie duik ga je weer omhoog en ben je binnen 3sec weer boven doordat de lucht in je lichaam zich vermenigvuldigd. Het is denk ik een van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb.

Na de duikcursus ben ik nog 3 dagen gebleven en toen was het tijd om te vertrekken. In totaal ben ik een maand op kho tao geweest dus het was wel raar om te vertrekken. Ik ben met de nachtboot, waar iedereen letterlijk naast elkaar ligt(bijna op elkaar!) naar phiphi gegaan.

Phiphi was paradijs op t rustige gedeelte, daar zijn we een nacht geweest. De andere kant was verschrikkelijk, een hoop dronken toeristen. Snel weg daar dus! Op naar koh lanta, waar er in tegenstelling tot phi phi niemand was in verband met lowseason! Bijna een spookstad waar je in je eentje in een restaurant zit. Gelukkig ook hier leuke mensen ontmoet, zodat het wel gezellig was. Samen met een meisje een paar dagen muay thai boksen gedaan. Gekkenhuis! moeilijk te leren, heel technisch, maar zeker beter dan kickboksen. Na koh lanta heb ik besloten om helemaal terug naar boven te reizen, waar het hopelijk wat minder toeristisch zou zijn. Het kostte me 22 uur om hier te komen, aangekomen in bangkok, waren er taxi chauffeurs die me wilde oplichten. Daar heb ik natuurlijk een stokje voor gestoken, ik mag dan wel blond zijn en naïef lijken. Ik ben een volleert reiziger na drie maanden. Na nog eens vijf uur en een boot, eindelijk o koh chang aangekomen! Relaxed dorpje, mooi strand, ben ingecheckt in een thais familie guesthouse, waar iedereen gitaar speelt, dus misschien kan ik nog wat leren. Zal weinig slapen worden want de hele avond en nacht is er ook live muziek. Voor maar liefst 4 euro per nacht, geen luxe maar het is allemaal schoon.
Het voelt goed om samen met thaise mensen te wonen en te eten. Nog een week en dan vlieg ik naar melbourne! Ik kan niet wachten, maar ga azie zeker missen!!

Lagon! Cheers x

  • 29 April 2013 - 15:57

    Opa Jo:



    hallo lieve

    wat leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt.wat maak je erg veel mee en los je de problemen die
    je tegen komt goed op.ik ben trots op je!

    ik wens je nog een prettige week in Azie en een heel goede vlucht naar melbourne.

    tot horens en xxx







  • 29 April 2013 - 19:20

    Reinie Van Der Vlist:

    Lieve Lieve
    Ik zag dat opa jo ook gereageerd heeft op jouw verslag.Vond ik wel leuk voor jou!!
    IK denk dat het goed is dat je de westerse wereld .met name australie gaat verkennen!Weer hele andere ervaringen.Ik ben ook trots op je als ik lees hoe je de din=
    gen benadert.Geniet vooral van de natuur en alles wat je tegenkomt! take care met liefs van reinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieve

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 26975

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 30 November -0001

THAI&AUS

Landen bezocht: