Long time no see - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieve - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieve - WaarBenJij.nu

Long time no see

Blijf op de hoogte en volg Lieve

21 Maart 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Er is een hoop gebeurd sinds mijn laatste reisverslag.
Na luang prabang zijn we naar vang vieng afgereisd.

S'ochtends vroeg zijn we vertrokken naar vang vieng. een klein plaatsje 6uur rijden vanaf luang prabang. vang vieng staat bekend om het tuben. Dit is met een hele grote band de rivier afvaren. Na 6uur in de bus kwamen we aan in vang vieng, klein en overal winkels met 'tube' kleding. Dit zijn kleine sportbroekjes en tanktops met tubing erop. B en ik besloten een rondje te lopen rochting de rivier, daar hebben we even gezeten en genoten van de zon en de mooie omgeving. op de terugweg richting ons hostel kwamen we onze vrienden van pai tegen. We hadden van te voren al gehoopt dat hun er nog zouden zijn. Samen besloten we de volgende dag te gaan tuben. (Hun hadden het toen al 3x gedaan). 'S avonds spraken we af bij johnny's het hostel waar hun en nog veel meer mensen verbleven. Die avond ontmoeten we de rest, de groep had elkaar allemaal fruit namen gegeven dus de eerst dag wist ik alleen de fruit namen. Er waren ook een paar jongens van 18 dat waren babyfruit. Ik heet leaf en dat wordt ook letterlijk zo gespeld, blaadje dus -_-. De eerste nacht zijn we gelijk met ze alle naar de plaatselijke nachtclub gegaan. Opmerkelijk is dat je gewoon je eigen drank mee kan nemen. En ik vond de ladyboys in het begin ook een beetje creapy, maar inmiddels ben ik het wel gewend.
De volgende dag dus tuben, boven aan de rivier zijn we afgezet door een tuktuk. Omdat we met een hele gekke groep zijn had iemand bedacht om als piraten te gaan (check facebook voor foto's). Normaal doe je er drie uur over, als piraat duurt dit ietsje langer 6uur. Onderweg heb je drie bars waar je kan stoppen en kan chillen, voetballen, jeu de boulen of beer pong kan spelen. Een jongen was nogal dronken geworden, maar met ze alle hebben we op hem gelet.( willen niet nog meer doden). Tuben is denk ik een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb. En de omgeving is echt geweldig, met ze alle als een ronddrijvend eiland de rivier af. kijk wel uit voor de stenen 'bottoms up'!.

S avonds weer naar johnny's, wat een hostel! echt een soapopera. Mensen aan de mushrooms en een hoop liefdes triangles. Good times, bad times is er niets bij. Die nacht liepen er ook nog een paar schreeuwende ladyboys voorbij, wat de avond compleet maken. De volgende dag zijn we weer gaan tuben, dit keer wel wat rustiger, ik ben onderweg me zonnebril kwijt geraakt en heb er ook weer eentje gevonden.
In letterlijk elk restaurant draaien ze hier friends, wat best entertaining Is. De volgende dag had de groep een busticket geboekt en ik had geen idee waarheen:).. Uiteindelijk bleek het phon savan, en daar gingen we heen om de natuurlijke potten van stenen en de bombcraters te bezoeken. tijdens de oorlog 1964-1973 zijn hier een hoop bommen gevallen. To be fairly phon savan was geen reet aan. Al zaten we wel in een mental hostel met vechtende lao en vechtende katten en kakkerlakken. De stenen potten waren wel cool, vooral de spinnen die er in zaten. Blij dat we zijn gegaan, ook leuk om een keer niet in een toeristisch dorp te zijn. De laos mensen zijn heel anders dan de thai, veel brutaler, ze praten veel meer en maken grapjes. grapjes als no good no pay en happyyy laos time.

De laatste dag phon savan hebben we met ze alle heerlijk indiaans gegeten. Ik eet hier bijna niets, dus het was fijn om weer is een hele maaltijd te eten. Hierna zijn we met ze alle richting de caves vertrokken. De caves zijn echt geweldig is het donker met een motorbootje door de grotten, kan niet omschrijven hoe cool dat eruit zag! Na de potten en de caves en de lange reistijden met weinig slaap waren we allemaal toe aan wat ontspanning. omdat er geen bus ging hebben we gelift(met 12man) no worries mam! Helaas hield de motor er mee op en moesten we toch nog een bus pakken, deze was vol. Met ze alle in het bagage-ruim was niet erg confortabel maar we hadden geen keus. Gezellig naast de kippen en ander ongedierte. Toen we eindelijk aan kwamen op onze bestemming stond de bus naar een plaatsje voor 4000 islands klaar om te vertrekken, hoeveel geluk we die dagen met aansluitende bussen/boten/tuktuks hebben gehad is ongeloofelijk. En onderweg hadden een paar mensen heerlijke rauwe kip gekocht-_-, verder niets gegeten dan koekjes en chips. Na 20u reizen eindelijk aangekomen op de 4000 islands erg mooi erg chill, niets aan de hand eiland. We zijn naar een jungle party geweest, hebben whiskey met een slang en een schorpioen gedronken, fietstocht met 15man gedaan:) en daarna hadden behoefte aan echt strand inplaats van een rivier. (4000 islands is een rivierarchipel).

Na 4000 islands moesten we eerst de border oversteken naar cambodia! Wat een gedoe, 30min gewacht, ziet er interesanter uit dan het is. Cambodia is fantastisch!!! De mensen zijn zo lief en aardig en maken grapjes en zijn blij. Eerste stad waar we aankwamen was siem reap, drukke stad, staat bekend om de angkor what tempel die heel indrukwekkend is.. Ook naar een posh-zwembad geweest in een luxe hotel. (Hotel crashers). Wilde nog naar een foto-museum maar die was dicht. Hierna zijn we naar een eiland van cambodia vertrokken Kho Rong. Klein eilandje heel weinig barretjes en iedereen kent elkaar. Hier zijn we een dag wezen snorkelen/zwemmen/chillen op een boot de hele dag. De dag erna hebben we een jungle tocht gedaan naar de andere kant van t eiland. 1uur lang door de snik hete bushbush en ik en drie jongens waren van t pad afgeraakt -_-. Wij hebben dus de echte jungle tocht gedaan, op een gegeven moment was er een steen steil naar beneden met geen ondergrond. Johnny ging eerst gleed bijna door helemaal naar beneden -_-. Toen gingen de andere twee jongens als een ketting om mij naar beneden te helpen. Wat een avontuur, heel wat schramme verder zijn we op t mooiste strand ooit aangekomen.. True paradise damn! Na een paar gekke avonden met vuurdansende mensen, human-piramides, etc. Zijn ik en een paar jongens terug gegaan naar mainland om daar t strand uit te checken. Otras beach, erg mooi, lekker eten en weer geweldige mensen. Hebben daar een 10-jarig meisje otmoet Lieda die armbandjes verkoopt en zijn allemaal verliefd op haar geworden. Wat resulteerde in de aankoop van een aantal armbandjes en een vis. Erg hard gelachen om dit kleine slimme meisje, wat een geweldig kind. De dagen op otras beach gingen snel voorbij, gezommen, veel live muziek, en open mic avonden. Ook de verjaardag van een van de jongens gevierd. Good times! Hierna ben ik naar kep vertrokken om twee meisjes van de groep weer te zien. Verse vis die voor je neus wordt gevangen, van krab tot inktvis en baracuda maar ook birdfish? Beste maaltijd ooit gehad, de meeste van jullie zullen de foto's op facebook al voorbij hebben zien komen.
Ohja er is hier in cambodia dus geen vrouwenondergoed, enkel mannen boxershort. Gister eindelijk een paar calvin klein :p vrouwen boxers gekocht:-) so you all know ik hb weer nieuw ondergoed na 2maanden -_-.

Inmiddels hebben we kep verlaten en zijn we in phenom penh, hele drukke stad, gekste en gevaarlijkste verkeer ooit! Maar de mensen en t eten zijn nog altijd geweldig! Ik ga cambodia straks missen! Gister zijn we naar de killingfield geweest, kan niet geloven dat er zo kort geleden zoveel mensen zijn vermoord. De plek waar t allemaal gebeurde was heel indrukwekkend en heel triest. Aan t einde van de tocht langs alle graven kan je alle schedels zien met leeftijden erbij. Na deze heftige tocht hadden we nog t genocide museum op ons lijstje staan. Slechts 7 gevangen hebben deze plek overleefd, een van de mannen wa een kunstenaar/schilder zijn verhaal heeft diepe indruk gemaakt.

Na deze heftige dag was t tijd voor lekker eten en een cocktail.
Vandaag ga ik de rest van de stad bekijken! Hoop dat ik jullie voldoende leesvoer heb gegeven voor een paar weken:-) want ik denk dat ik voorlopig heel druk ga zijn met genieten:p

Veel liefs aan iedereen!

En Kusjes voor pooly mijn liefste zuster

  • 21 Maart 2013 - 17:15

    Reinie Vander Vlist:

    Lieve Lieve
    Wat een geweldig reisverslag en wat een belevenissen/avonturen!Ik weet niet wat het volgende land is?
    Wanneer ga je naar ASustralie en ontmoet je dan Liv en haar dochters/Of duurt dat nog een tijdje/
    Ik reageer met kleine berichtjes,krijg je die ook?Ik was echt blij met dit verslag van mijn oudste kleindochter!! Alles is hier prima alleen nog steeds winter! We hopen allemaal op zon met de pasen.Ik hoorde van Ellen dat je ouders naar zwitserland gaan om te skiien.
    Ik denk aan je en wens je een fijne tijd daar inhet verre Azie.Take care met heel veel liefs van reiniexxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieve

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 26971

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 30 November -0001

THAI&AUS

Landen bezocht: