Pass the dutchie on the lefthandside - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Lieve - WaarBenJij.nu Pass the dutchie on the lefthandside - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Lieve - WaarBenJij.nu

Pass the dutchie on the lefthandside

Blijf op de hoogte en volg Lieve

07 April 2013 | Thailand, Ko Tao

Ellowha

Ik zit alweer 2 weken op een van de mooiste en chilste eilanden van thailand kho tao! Ook wel turtle island genoemd, nog geen een gezien helaas wel spinnen, slangen muggen en ander gespuis! De weg van Cambodja naar thailand was een hel, dacht alles gehad te hebben maar bij die busrit dacht ik echt dat me laatste uren geslagen waren. De chauffeur was dronken en viel volgens mij regelmatig in slaap. De wegen in Cambodja zijn erg slecht, er is geen verlichting. In de nacht rij je dus op gevoel en zelfs de grote bomen zijn niet te zien. De weg is niet breed genoeg voor twee auto's dus wordt er de hele tijd getoeterd om de tegenliggers te waarschuwen. Het is de bedoeling dat je slaapt in deze bus maar uiteraard heb ik geen oog dicht gedaan. Eenmaal aangekomen in bangkok heb ik ergens gedoucht en gelijk een ticket richting kho toa geboekt. Ook dit was een slaapbus maar gelukkig een ietsje betere chauffeur. Slapen op deze bus ging ook niet en de jongen voor me en ik waren de enige die wakker waren. Toen vroeg ie of ik wat valium wilde, een pilletje genomen en daarna geslapen als doornroosje. Mijn Nederlands gaat hard achteruit praat al twee maanden engels en dat bevalt me prima! People recon that im english now. Te gekke tijd gehad met een groep engelse jongens. Met weer een andere gekken groep engelse de fullmoon party gedaan.. Was echt geweldig.. Ook een nieuwe ervaring om met allemaal vreemde op een strand te slapen. Als de zon opkomt en je wordt wakker zie je aan de ene kant van het eiland iedereen nog steeds feesten en aan de kant ligt iedereen bewusteloos. Daarna terug naar kho tao om direct mijn bed in te duiken. Mijn reisgenoot kreeg helaas de dag erna dengue fever.. Ook wel knokkelkoort genoemd. Zo ziek heb ik nog nooit iemand gezien, 40 graden koorts, niet in staat om te lopen en alleen maar slapen. Gelukkig na 8 dagen is ie weer helemaal de oude:). Dengue fever is geen grap er zijn dit jaar al meer dan 10 mensen aan overleden. En dan te bedenken dat iedereen aan de malaria pillen zit. Helaas is er tegen dengue nog geen medicijn. Morgen ga ik op zoek naar een duikschool, om dan eindelijk de wereld onder water te bekijken. Spannend! Verder heb ik de afgelopen dagen vooral heel veel gerelaxed, een lift gehad van een local met ze drieen op een moterbike, een pedicure, poolparty's, gevallen van me scooter, naar een heel mooi verlaten strand gereden, gesnorkeld, heel vaak gebeten door muggen en uiteraard hier en daar enkele feestjes beZocht:p we doen niet aan drugs maar de lachgas balonnen zijn erg leuk:-). Het was btw wel even wennen om weer terug te zijn uit het mooie Cambodja. De Thai zijn een apart slag mensen en de meeste kijken vooral heel chagrijnig. Hoewel dit meestal niet het geval is en ze wel kunnen lachen (als het moet).
Ga me hier nog wel een weekje vermaken..

Beterschap aan opa, hoop dat u dit leest' !

Liefs

  • 07 April 2013 - 15:19

    Reinievandervlist:

    Lieve Lieve
    Met plezier je verslag gelezen.Die vriend heeft geluk gehad dat hij die knokkelziekte overleefd heeft,maar dat het ernstig is had jezelf al ontdekt! Thailand ,hoorde ik is erg toeristischmaar wel mooi?
    je hebt nu al zoveel moois gezien en bent daar al een beetje aan gewend?
    Ik hoorde met Pasen dat je naar australie en nieuw zeeland gaat.Fantastisch! Ik vond nieuw zeeland zo prachtig ,maar ik had natuurlijk nog niet veel andere landen bezocht.Australie moet ook hjeel mooi zijn1
    Intussen is hier de lente aangebroken en vandaag is de eerste dag dat het niet vriest.De temperatuur gaat langzaam oplopen en eind van de week wordt het 20 graden.Jij hebt deze koude winter niet meegemaakt.Het is een record!!
    Lieve Lieve geniet en blijf voorzichtig!
    Vandaag gaan Sofia en Nils springen.Zie facebook!!
    Een dikke kus van reinie!!!

  • 07 April 2013 - 16:03

    Hans :

    Hi Lieve,

    Mooie avonturen!! Leuk om te lezen.
    Take care en nog heel veel plezier.
    X Hans en Anita

  • 08 April 2013 - 06:51

    Lieve:

    @ reinie ja t is toeristisch maar het is heel leuk
    @ hans dankjewel, ik geniet volop!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieve

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 26972

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 30 November -0001

THAI&AUS

Landen bezocht: